Eerste weekend en schooldag overleefd :) - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van SiuSan Oei - WaarBenJij.nu Eerste weekend en schooldag overleefd :) - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van SiuSan Oei - WaarBenJij.nu

Eerste weekend en schooldag overleefd :)

Door: $iui

Blijf op de hoogte en volg SiuSan

06 Juli 2009 | Slowaakse Republiek, Bratislava

Hoi allemaal,

Tussen de lessen door even een kort berichtje vanuit Bratislava.

Afgelopen woensdag kwam ik na een vertraging van meer dan 2 uur aan in Wenen, waar Rast'o me stond op te wachten. Om 3u 's nachts waren we in Trnava, waar hij nu werkt., zodat we nog net 3 uur slaap konden pakken voor we naar zijn werk gingen. Ik had namelijk afgesproken dat ik donderdag en vrijdag mee zou gaan werken. Was erg leuk! Ik mocht zelfs allerlei technische apparaten hanteren om de bodemdichtheid van de ondergrond van snelwegen etc te meten. Zo krijg ik langzaam een beetje beeld van wat Rast'o nou de hele dag doet. Hij is vooral veel buiten metingen en testen aan het doen met ingewikkelde apparaten. Wel leuk om een keertje op zo'n wegwerkzaamheden plek midden op de middenberm van een snelweg te staan!

Vrijdagmiddag vertrokken we via Povazska Bystrica richting het oosten, waar we uitgenodigd waren voor een weekend kamperen (lees: veel alcohol drinken en de hele dag in de zon om een kampvuur hangen) bij het miniplaatsje Slovinky. Ik zag er wel een beetje tegenop, aangezien ik niet bepaald een stevige doordrinker ben en het meestal niet veel fun is om als enige nuchter te zijn. Bovendien was ik bang dat er weinig mensen met me zouden praten. Maar gelukkig waren er een aantal vrienden van Rast'o die ik ken en bleek de rest naarmate het alcohol permillage steeg ook steeds meer gemotiveerd in het engels of duits te stuntelen om met me te praten. Rast'o was ook erg lief voor me, dus was het uiteindelijk een leuk, doch extreem vermoeiend weekend. Het ontbijt bestond trouwens uit worst die boven het kampvuur werd gegrild met zo mogelijk daarvoor al de eerste schnaps (zucht).. Maar ik heb het overleefd!!

Gisteravond kwamen we rond 19u in Bratislava aan. Ik had ook grote stukken gereden, vooral de bergwegen in het oosten waren erg lekker om te rijden. Wat rijdt de Alpha toch fijn! In Bratislava zochten we eerst de flat op, waar we de komende 3 weken wonen. Daar woont namelijk Eva, een vriendin van Rast'o, die mij haar kamer heeft aangeboden. Zij gaat dan zelf bij een huisgenootje inhokken.De kamer is best groot en de flat is van alle gemakken (wasmachine, koelkast etc) voorzien. Na een snel in elkaar gedraaide broodmaaltijd ben ik met Rast' o en Eva een proefrondje met de bus gaan maken naar de universiteit. En uiteindelijk lagen we rond 24u in bed. Vandaag was en is dan de eerste dag van de talencursus. Tot nu toe bevalt het erg goed! Mijn groep bestaat uit 6 studenten, waaronder zowaar een nederlandse kinderartse i.o. en daarnaast 2 fransozen, een oostenrijkse vrouw en een duits meisje, oh ja, en een man uit Brazilie. Iedereen is erg vriendelijk. Vanochtend hebben we dus de hele ochtend in het slowaaks les gekregen, wat best anstrengend was en vanmiddag gaan we de oude stad bezichtigen. Ik moet er nu dan ook vandoor, want de introductie begint nu..

Liefs uit Slowakije!! So far so good!!

Do videnia! XXX Siui

  • 06 Juli 2009 - 12:53

    Weetz:

    Klinkt erg leuk allemaal!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slowaakse Republiek, Bratislava

SiuSan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 43045

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2009 - 21 September 2009

New Zealand!

01 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Talencursus Slowaaks

28 Januari 2009 - 01 April 2009

Mijn eerste reis

31 Januari 2009 - 28 Februari 2009

Skileraar in Obergurgl

31 Januari 2008 - 29 Februari 2008

Mn hart achterna

31 Oktober 2007 - 31 Oktober 2007

Anwärter Kurs @ Pitztal

22 Juli 2007 - 08 Augustus 2007

Interrail door Europa

22 Januari 2007 - 24 Maart 2007

Co-schap anesthesiologie in Innsbruck

24 November 2005 - 11 Maart 2006

Zuid Afrika

Landen bezocht: